Celiulitas paauglystėje – kas tai?

celiulitas_prisijaukinkmenstruacijas.lt

Patiko? Pasidalink...

Share on facebook
Share on email

Jei skaitai šį tekstą, tikriausia esi viena iš daugelio paauglių, kuri išgyvena dėl celiulito. Tad kas gi tai yra ir ar reikia dėl to nerimauti.

Celiulitas – tai po oda susikaupę riebalai, dėl šios priežasties oda gali atrodyti grublėta, tarsi nusėta mažomis duobutėmis. Dažnai sakoma, kad tokia oda primena apelsino žievelę, kuriai būdingas grublėtumas. Visame pasaulyje net 90 proc. moterų būdingas mažesnis ar didesnis celiulitas. Kaip matai iš šių procentų, kone kiekviena mergina ir moteris tai turi. Dažniausiai celiulitas pastebimas ant šlaunų, klubų, sėdmenų, pilvo. Taip jau mes, moterys, sudėtos.

Paauglystėje bręsdama greičiausiai pastebėsi odos nelygumus sėdmenų, klubų, šlaunų srityse. Po kiekvienos paauglės oda yra kažkiek riebalų, tad celiulitas neaplenkia net ir lieknų mergaičių. Ar celiulitas labai matomas, daugiausia priklauso nuo genetikos (kuri nulemia, kaip ir kur kūnas kaupia riebalus), lyties (moterys celiulito turi gerokai dažniau nei vyrai), svorio (kuo daugiau riebalų, tuo didesnė tikimybė susidaryti celiulitui), amžiaus (kuo vyresnė moteris, tuo labiau pastebimas celiulitas).

Celiulitas gali padidėti dėl:
• nesveikos mitybos,
• kūnui kenkiančių dietų,
• lėtos medžiagų apykaitos,
• hormonų,
• dehidratacijos (per mažo skysčių vartojimo).

Šiuo metu nėra efektyvaus celiulito gydymo būdo, todėl gali būti, jog visą gyvenimą jį turėsi. Tačiau celiulitą galima sumažinti, o tuo pačiu – pagerinti sveikatą, tuo tikslu rekomenduojama:

• kasdien valgyti sveiką, subalansuotą maistą (kokybiški neperdirbti baltymai – tai mėsa, žuvis, kiaušiniai, ankštinės daržovės; daug spalvingų daržovių ir pilno grūdo kruopų, kurios aprūpina lėtai virškinamais angliavandeniais, skaidulomis, antioksidantais ir B grupės vitaminais; gerieji riebalai – pvz., avokadai, kiaušinių tryniai, riebi žuvis, žuvų taukai, alyvuogės ir šalto spaudimo alyvuogių aliejus; nerekomenduojama perdirbta mėsa – tai vytinti, rūkyti mėsos gaminiai su konservantais, dideliu druskos ir cukraus kiekiu);
• gerti pakankamai vandens;
• reguliariai sportuoti – sustiprės raumenys, sutvirtės kaulai;
• nesilaikyti trumpalaikių populiarių dietų, kurios žaloja kūną – geriausia svorį mesti iš lėto, prižiūrint specialistams, arba išlaikyti sveiką kūno svorį nuolat;
• nerūkyti ir taip pat vengti pasyvaus rūkymo (kai pati nerūkai, bet būni šalia rūkančių ir kvėpuoji toksinėmis medžiagomis).

Atmink, didžioji dauguma komercinių celiulito gydymo būdų nėra efektyvūs, brangiai kainuoja ir gali net pabloginti celiulitą (kūno įvyniojimai, kremai, maisto papildai, riebalų nusiurbimas ir kt.).

Esi sveika paauglė, bet turi celiulito? Tai visiškai normalu, todėl turi priimti savo kūną tokį, koks jis yra. Turbūt kiekviena mergaitė norėtų kažką pakeisti savo kūne, kad atrodytų kitaip. Tačiau žvalgytis į kitas, ypač internete, socialiniuose kanaluose šmėžuojančius žinomus veidus, modelius ar kino žvaigždes neverta – beveik visus jų kūno netobulumus maskuoja tinkamai parinktas fotografavimo ar filmavimo kampas, makiažo specialistai ir panašiai.
Taigi be galo svarbu yra priimti ir vertinti savo kūną, nelyginant jo su kitų. Tavo geresnei savijautai padėtų šie dalykai:
• reguliari tau patinkanti sportinė veikla 2–3 kartus per savaitę;
• rūbų, paryškinančių tau patinkančias kūno dalis, dėvėjimas;
• galvojimas apie tai, kas tau tavyje patinka (gerumas, humoro jausmas, sumanumas, protas, buvimas gera drauge ar sese, tavo talentai ir kt.);
• įsitraukimas į veiklas, kurios didina tavo savivertę.

Kad ir kaip būtų sunku patikėti, grožis yra daugiau nei išvaizda. Juk grožio standartai, įskaitant „tobulų“ kūno formų standartus, keitėsi metai iš metų ir kiekvienam žmogui gali patikti skirtingi dalykai. O draugiškumas, šypsena ir pasitikėjimas savimi – turbūt patraukliausios asmeninės savybės.

Prisimink, kad laikui bėgant tavo kūnas keisis – kai kurie dalykai tau patiks, kai kurie ne, bet tavo teigiamas požiūris padės atrasti dalykus, kurie tavyje patinka tau ir aplinkiniams.

Jei tau būdingi depresijos simptomai, valgymo sutrikimai, kada nors patyrei emocinę, fizinę, seksualinę prievartą, pasikalbėk su patikimu suaugusiuoju – psichologo, psichoterapeuto pagalba padės tau atsigauti ir suformuoti sveiką požiūrį į gyvenimą.


Šaltiniai:

* https://www.teenhelp.com/nutrition-fitness/what-is-teen-cellulite/

* https://www.girlsgonestrong.com/blog/confidence/body-embracement/why-do-i-have-cellulite/

Kiti skaitiniai:

ar galima naudoti menstruacine taurele

Ar galiu naudoti menstruacinę taurelę, jei esu „nekalta“?

Taip, mergaitė paauglė,neturėjusi lytinių santykių, gali naudoti menstruacinę taurelę. Tereikia atminti, kad ši priemonė reikalauja savo kūno anatomijos išmanymo ir daugiau įgūdžių įsidėti nei, pavyzdžiui, tamponų atveju. Tad turi labai norėti ją naudoti ir būti pasiryžusi išmokti. Sužinok daugiau apie taurelę, jos pliusus, naudojimo patarimus perskaičiusi straipsnį.

Skaityti toliau
kaip svenciamos menesines pasaulyje prisijaukinkmenstruacijas.lt

10 įdomiausių istorijų, kaip švenčiamos pirmosios mėnesinės pasaulyje

Mes sakome, kad mėnesines reikia švęsti. Juk tai ne liga, o ženklas, kad tu esi sveika. Pirmosios menstruacijos turėtų būti dar didesnė šventė, nes tu įžengi į kitą brendimo etapą. Nors Lietuvoje nėra tradicijų paminėti pirmąsias mėnesines, greičiau apie tai bijoma ar gėdijamasi kalbėti atvirai ir drąsiai, PrisijaukinkMenstruacijas komanda skatina jas atšvęsti taip, kaip tik geidžia tavo širdis. 10 įdomiausių istorijų, kaip švenčiamos pirmosios menstruacijos pasaulyje.

Skaityti toliau
spuoga akne oda

Specialistė pataria: spuogai (aknė) ir odos priežiūra

Kartais gali atrodyti, kad paauglystė ir spuogai (aknė) – neatsiejami dalykai, nes dažnas paauglys turi spuogų. Jų gali atsirasti 7–19-tais gyvenimo metais, o jaunatvinių spuogų paplitimas Lietuvoje (tarp tirtų šio amžiaus asmenų) yra 82,9%1. Tai reiškia, kad 8-iems iš 10 paauglių odai būdingi spuogai.

Skaityti toliau

PIRMOS MĖNESINĖS

Rinkiniai mergaitėms
Scroll to Top

Klausk drąsiai

Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinate savo sutikimą su slapukų įrašymu. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti, pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami slapukus. Daugiau apie slapukus ir jų atsisakymą skaitykite PRIVATUMO POLITIKOJE.