Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Celiulitas paauglystėje – kas tai?

celiulitas_prisijaukinkmenstruacijas.lt

Patiko? Pasidalink...

Share on facebook
Share on email

Jei skaitai šį tekstą, tikriausia esi viena iš daugelio paauglių, kuri išgyvena dėl celiulito. Tad kas gi tai yra ir ar reikia dėl to nerimauti.

Celiulitas – tai po oda susikaupę riebalai, dėl šios priežasties oda gali atrodyti grublėta, tarsi nusėta mažomis duobutėmis. Dažnai sakoma, kad tokia oda primena apelsino žievelę, kuriai būdingas grublėtumas. Visame pasaulyje net 90 proc. moterų būdingas mažesnis ar didesnis celiulitas. Kaip matai iš šių procentų, kone kiekviena mergina ir moteris tai turi. Dažniausiai celiulitas pastebimas ant šlaunų, klubų, sėdmenų, pilvo. Taip jau mes, moterys, sudėtos.

Paauglystėje bręsdama greičiausiai pastebėsi odos nelygumus sėdmenų, klubų, šlaunų srityse. Po kiekvienos paauglės oda yra kažkiek riebalų, tad celiulitas neaplenkia net ir lieknų mergaičių. Ar celiulitas labai matomas, daugiausia priklauso nuo genetikos (kuri nulemia, kaip ir kur kūnas kaupia riebalus), lyties (moterys celiulito turi gerokai dažniau nei vyrai), svorio (kuo daugiau riebalų, tuo didesnė tikimybė susidaryti celiulitui), amžiaus (kuo vyresnė moteris, tuo labiau pastebimas celiulitas).

Celiulitas gali padidėti dėl:
• nesveikos mitybos,
• kūnui kenkiančių dietų,
• lėtos medžiagų apykaitos,
• hormonų,
• dehidratacijos (per mažo skysčių vartojimo).

Šiuo metu nėra efektyvaus celiulito gydymo būdo, todėl gali būti, jog visą gyvenimą jį turėsi. Tačiau celiulitą galima sumažinti, o tuo pačiu – pagerinti sveikatą, tuo tikslu rekomenduojama:

• kasdien valgyti sveiką, subalansuotą maistą (kokybiški neperdirbti baltymai – tai mėsa, žuvis, kiaušiniai, ankštinės daržovės; daug spalvingų daržovių ir pilno grūdo kruopų, kurios aprūpina lėtai virškinamais angliavandeniais, skaidulomis, antioksidantais ir B grupės vitaminais; gerieji riebalai – pvz., avokadai, kiaušinių tryniai, riebi žuvis, žuvų taukai, alyvuogės ir šalto spaudimo alyvuogių aliejus; nerekomenduojama perdirbta mėsa – tai vytinti, rūkyti mėsos gaminiai su konservantais, dideliu druskos ir cukraus kiekiu);
• gerti pakankamai vandens;
• reguliariai sportuoti – sustiprės raumenys, sutvirtės kaulai;
• nesilaikyti trumpalaikių populiarių dietų, kurios žaloja kūną – geriausia svorį mesti iš lėto, prižiūrint specialistams, arba išlaikyti sveiką kūno svorį nuolat;
• nerūkyti ir taip pat vengti pasyvaus rūkymo (kai pati nerūkai, bet būni šalia rūkančių ir kvėpuoji toksinėmis medžiagomis).

Atmink, didžioji dauguma komercinių celiulito gydymo būdų nėra efektyvūs, brangiai kainuoja ir gali net pabloginti celiulitą (kūno įvyniojimai, kremai, maisto papildai, riebalų nusiurbimas ir kt.).

Esi sveika paauglė, bet turi celiulito? Tai visiškai normalu, todėl turi priimti savo kūną tokį, koks jis yra. Turbūt kiekviena mergaitė norėtų kažką pakeisti savo kūne, kad atrodytų kitaip. Tačiau žvalgytis į kitas, ypač internete, socialiniuose kanaluose šmėžuojančius žinomus veidus, modelius ar kino žvaigždes neverta – beveik visus jų kūno netobulumus maskuoja tinkamai parinktas fotografavimo ar filmavimo kampas, makiažo specialistai ir panašiai.
Taigi be galo svarbu yra priimti ir vertinti savo kūną, nelyginant jo su kitų. Tavo geresnei savijautai padėtų šie dalykai:
• reguliari tau patinkanti sportinė veikla 2–3 kartus per savaitę;
• rūbų, paryškinančių tau patinkančias kūno dalis, dėvėjimas;
• galvojimas apie tai, kas tau tavyje patinka (gerumas, humoro jausmas, sumanumas, protas, buvimas gera drauge ar sese, tavo talentai ir kt.);
• įsitraukimas į veiklas, kurios didina tavo savivertę.

Kad ir kaip būtų sunku patikėti, grožis yra daugiau nei išvaizda. Juk grožio standartai, įskaitant „tobulų“ kūno formų standartus, keitėsi metai iš metų ir kiekvienam žmogui gali patikti skirtingi dalykai. O draugiškumas, šypsena ir pasitikėjimas savimi – turbūt patraukliausios asmeninės savybės.

Prisimink, kad laikui bėgant tavo kūnas keisis – kai kurie dalykai tau patiks, kai kurie ne, bet tavo teigiamas požiūris padės atrasti dalykus, kurie tavyje patinka tau ir aplinkiniams.

Jei tau būdingi depresijos simptomai, valgymo sutrikimai, kada nors patyrei emocinę, fizinę, seksualinę prievartą, pasikalbėk su patikimu suaugusiuoju – psichologo, psichoterapeuto pagalba padės tau atsigauti ir suformuoti sveiką požiūrį į gyvenimą.


Šaltiniai:

* https://www.teenhelp.com/nutrition-fitness/what-is-teen-cellulite/

* https://www.girlsgonestrong.com/blog/confidence/body-embracement/why-do-i-have-cellulite/

Kiti skaitiniai:

valgymo sutrikimai

3 dažniausi valgymo sutrikimai – ką reikia žinoti?

Bekalbant su projekto drauge psichologe Erika Mažeikaite, paaiškėjo, kad iš tiesų valgymo sutrikimai nėra jau tokie reti. Ji paminėjo, kad į psichologo konsultacijas kreipiasi tikrai nemažai žmonių, turinčių vienokių ar kitokių valgymo sutrikimų. Išsiaiškinkime, kas tai yra, kaip juos atpažinti ir kaip elgtis.

Skaityti toliau
kaip naudoti tampona pirma karta

Kaip naudoti tamponus pirmą kartą?

Pirmiausiai susipažink su moters lytinių organų anatomija ir kokias „skylutes“ turi. Šlapimo anga – tai skylutė, pro kurią teka šlapimas. Į ją tampono niekaip neįkištum, nes ji labai maža. Išeinamoji anga arba išangė – tai anga, pro kurią tuštiniesi. Tamponas į išangę tilptų, bet jis neturi būti ten kišamas. Tamponas kišamas į makštį, kuri yra maždaug per vidurį tarp šlapimo angos ir išangės. Iš makšties teka menstruacijų kraujas, o tamponas ir yra skirtas sugerti kraują. Gali paimti veidrodėlį ir apžiūrėti, kur kokia skylutė yra. Pažinti savo kūną yra svarbu ir būtina.

Skaityti toliau

PIRMASIS

Menstruacijų rinkinys mergaitei

Klausk drąsiai

Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinate savo sutikimą su slapukų įrašymu. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti, pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami slapukus. Daugiau apie slapukus ir jų atsisakymą skaitykite PRIVATUMO POLITIKOJE.